.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توسعه گردشگري در انزلي از شعار تا عمل

بي اغراق بندرانزلي را با وجود دريا ، ساحل و تالاب مي توان نگين گردشگري گيلان خواند ، نگيني که گرچه همه شعار ظرفيتهاي بي نظير گردشگري و لزوم توسعه آن را مي دهند ، اما تقريبا مورد بي مهري و بي توجهي همه حتي متوليان اين امر در استان قرار دارد .

گواه اين مدعا نيز فقدان يک نمايندگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در اين قطب سياحتي گيلان براي برنامه ريزي ، نظارت و هدايت صنعت مهم ،پر درامد و کم هزينه اي مانند گردشگري است که در تمام جهان جزء صنايع نخست بشمار مي رود .
سال گذشته رييس سازمان ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي گيلان از انتخاب گيلان بعنوان کانون توسعه گردشگري دريايي کشور خبر داد.
اما هيچ نشاني از اقدامي براي برنامه ريزي جهت بهبود و ارتقاي گردشگري در اين شهرستان ساحلي ديده نشد.
کشتي ميرزا کوچک که قرار بود نقطه آغاز گردشگري دريايي در انزلي باشد نيز مغمومانه از اين اسکله به آن اسکله رفته و در انتظار برنامه اي براي رونق گردشگري بسر مي برد .
رييس شوراي اسلامي شهر انزلي در گفتگو با ايرنا با تاکيد بر لزوم ايجاد دفتر گردشگري جهت برنامه ريزي هاي مناسب براي توسعه اين صنعت در شهرستان انزلي گفت : ما اماده کمک به سرمايه گذاران و حمايت از آنها از طريق مواردي مانند معافيت عوارض و غيره هستيم .
وي 17 هکتار زمين واقع در ورودي شهر انزلي را يکي از مکانهاي بسيار با ارزش براي توسعه گردشگري در اين شهرستان خواند و گفت : در اين زمين مي توان تاسيساتي مانند شهربازي براي رونق بيشتر گردشگري و ارائه خدمات بهتر به گردشگران و همچنين غني سازي اوقات فراغت مردم ايجاد کرد.
وي خاطرنشان کرد: شوراي اسلامي شهر انزلي براي توسعه اين صنعت از جمله کمک به تحقق ساخت هتل پنج ستاره در زمين 17 هکتاري آمادگي دارد.
بديعي فر تصريح کرد: هم اکنون فرد سرمايه گذاري براي احداث اين هتل با 170 ميليون يورو سرمايه شخصي بدون درخواست دريافت تسهيلات از بانکهاي کشور اعلام آمادگي کرده و بانک مرکزي نيز سپرده وي را تائيد کرده است .
رييس سازمان صنايع دستي ، ميراث فرهنگي و گردشگري اخيرا در همايش فعالان صنعت گردشگري با اشاره به تنوع جذابيتهاي گردشگري بر لزوم برنامه ريزي صحيح و ضرورت استاندارد سازي مراکز خدمات گردشگري براي رونق صنعت گردشگري استان تاکيدکرد.
اما سئوال اينجا است که انزلي بعنوان قطب گردشگري گيلان بدون داشتن حتي يک دفتر گردشگري و اعتبار گردشگري چگونه خواهد توانست برنامه ريزي هاي لازم براي توسعه گردشگري را داشته باشد.
جعفر غريب روزنامه نگار اهل انزلي در اين باره گفت : گردشگري از بحثهاي فراموش شده و بدون متولي است .
وي افزود: انزلي با وجود جاذبه هاي گردشگري فراوان حتي فاقد يک دفتر نمايندگي سازمان گردشگري است و تاکنون به اين مقوله پراهميت نگاه ريشه اي نشده است .
به گفته وي در نوروز و تابستان بحث گردشگري ، آن هم در حد چگونگي ارائه خدماتي مانند نان و سوخت و کنترل ترافيک مطرح و بعد هم فراموش مي شود.
غريب معتقد است شوراي شهر به عنوان يک نهاد مردمي مي تواند با استفاده از ايده هاي صاحب نظران نسبت به رونق و توسعه اين صنعت مهم مفيد به حال شهر اقدام کنند.
وي توجه به بهسازي طرحهاي دريا ، گردشگري در تالاب ، قايقراني تفريحي ، گردشگري روستايي ، ارتقاي خدمات رساني اماکن اقامتي ، رستورانها و ديگر بخشهاي خدمات گردشگري را از جمله الزاماتي دانست که بايد براي رونق و توسعه گردشگري در شهرستان مورد توجه قرار گيرد.
شهرام نواري يکي ديگر از اعضاي شوراي اسلامي شهر انزلي نيز در اين باره گفت : از آنجا که بحث گردشگري در اين شهرستان متولي خاصي نداشته تاکنون ساماندهي درستي نيز پيدا نکرده است .
وي خاطرنشان کرد: شوراي شهر انزلي آمادگي دارد که در بحث تخصصي با ضوابط و مقررات بخش گردشگري هماهنگ باشد و در نظر دارد با اعمال سياستهاي تشويقي سرمايه گذاران را در بخش گردشگري شهرستان جذب کند.
وي ايجاد کمپينگ هاي مناسب ، رونق ورزشهاي آبي و ارتقاي خدمات رساني در بخشهاي مختلف خدماتي مربوط به گردشگري را در کنار حفاظت از محيط زيست تالاب و توجه به پاکيزگي و زيباسازي شهر و جلوگيري از دفع آلاينده ها در محيطهاي طبيعي و شهري را در رونق گردشگري شهرستان موثر خواند.
معاون عمراني فرمانداري شهرستان انزلي نيز با اشاره به لزوم استقرار نمايندگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در بندرانزلي گفت : ساختمان قديمي دادگستري انزلي مي تواند مکان مناسبي براي اين دفتر باشد.
بندرانزلي در کرانه جنوبي درياي خزر و غرب استان گيلان از قطبهاي مهم گردشگري در گيلان است که نياز مبرم به برنامه ريزي هاي مناسب براي توسعه اين صنعت دارد.
دريا و سواحل ماسه اي ، تالاب بين المللي انزلي ، بندر و لنگرگاه و موج شکن ، پلهاي تاريخي ، بوستان ساحلي ( بلوار ساحلي ) ، فانوس دريايي ( برج ساعت ) ، محل ترنم موزيک ( حافظيه ) ، کاخ ميان پشته ( موزه دريايي ) ، ساختمان قديمي دادگستري ، مناره مسجد قائميه از جمله جاذبه هاي گردشگري شهرستان کوچک ساحلي بندرانزلي است .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.